19 Eylül 2011

Samsung S8003 Jet Admin Menüsü ile Beni Yendi!

Samsung S8003'te admin kodlarını kullanarak neler yapılabileceğini test edeceğim. Telefonlarınızda her hangi bir arıza oluşmaması için, bu menüyü kullanmanızı tavsiye etmiyorum. İllaki kullanacağım, diyorsanız da telefonunuzun yedeğini almayı unutmayın. 


Verdiğim kodlar S8003JVIE3 versiyonu için geçerli. Yazının ilerleyen bölümlerinde telefona başka bir firmware kurdum ve versiyona göre admin kodlarının değiştiğini gördüm. S8003JVIE3 versiyonunda admin menüsünü çalıştırmak için telefonuma *#6984125*# kodunu girdim. Admin Setting ekranı geldi. Bu menüde boot menüdekinden farklı olarak dokunmatik ekranı kullanabiliyorum. 

Admin Setting » 1 Software Version: Telefonun firmware versiyonu, Modem numarası, SHP ve CSC bilgilerini gösteriyor. 

Admin Setting » 2 Pre-configuration » *#73561*# (Operator Code) »Seçeceğiniz Ülke » Kur: Telefon yeniden başlatılacak ve seçilen ülkeye ait alt yapı kurulacak. Yani fabrika ayarlarına dönecek. Bunu acı bir şekilde öğrendim... Bu menüdeki operatörler de telefonun firmware versiyonuna göre değişiklik gösteriyor.

Admin Setting » 3 Network and Call Settings » 1 Power on attach: Bu seçenek benim telefonda işaretlenmiş durumda. İşareti kaldırmayı henüz denemedim.

Admin Setting » 3 Network and Call Settings » 2 Network Mode: Buradan telefonun şebeke modlarını değiştirebiliyorum. Otomatik, GSM Only, GSM 850 gibi bir çok şebeke modu var listede. Benim telefonumda GSM 900/1800 işaretli. Eğer bunu otomatik olarak seçersem, telefon sürekli 3G'ye bağlanıyor ve şarjı 1 gün bile gitmiyor. 

Admin Setting » 3 Network and Call Settings » 3 Network Order: GSM First ve WCDMA First olmak üzere iki tane seçenek çıkıyor. WCDMA seçili, GSM First olarak değiştirdiğim ancak hiç bir değişiklik olmadı. İlerleyen zamanlarda herhangi bir değişiklik olursa yazarım.

Admin Setting » 3 Network and Call Settings » 4 Service Domain: Comined, PS ve CS olmak üzere üç seçenek mevcut. Combined seçilmiş durumda. CS'i seçerseniz telefonunuz EDGE'den faydalanamıyor.

Admin Setting » 3 Network and Call Settings » 5 2Mode Pref.: Tam olarak ne olduğunu anlamasam da, galiba 3G veya EDGE bağlantılarından birini kısıtlıyor. 

Admin Setting » 4 Internals: Menünün bu seçeneğine girebilmek için Master Key isteyen yere *#9072641*# yazıp menüyü açıyorum.

Admin Setting » 4 Internals » 1 Build Information: Telefonun fabrika verilerini gösteriyor. Aslında telefonun değil, içindeki firmware'in bilgilerini veriyor. S8003JVIE3 versiyonunda telefonu skgood-lee isimli işçinin birleştirdiği yazarken, S8000XPJA1 versiyonunu yüklediğim telefonumun montajcısı Scm Dell 14 olarak görünüyor. JVIE3 versiyonu 2009 üretimi iken, XPJA1 versiyonu 2010 yılında üretilmiş.

Admin Setting » 4 Internals » 2 Debug Settings  » 1 Chip: Megachips on ve Modem on seçenekleri bulunuyorç. Modem on seçeneği işaretli. Megachips on olarak değiştirdim ama ne işe yaradığını çözemedim.

Admin Setting » 4 Internals » 2 Debug Settings » Debug Level: Low, Med ve High seçeneklerinden Low işaretli. High'a aldım ve telefon yeniden başlatılacağı uyarısını verdi. Samsung S8003 yazısı ekrandayken kalıyor ve açılmıyor. Kapatıp açtığımda Upload Mode diye bir ekran açıldı lakin bilgisayar telefonu görmedi. Şimdi mecburen telefona yeniden firmware atmam gerekiyor. Yeni kurduğum firmware S8000XPJA1 ve admin menüsü bu firmware'de çalışmıyor. Bunun  yerine *#5239870*# kodunu girerek admin menüsüne girebildim. Bu versiyonda Operator Code'u *#27236*#, Master Key'i *#7092463*# olarak girmek gerekiyor. XPJA1 firmwarei Türkiye için hazırlanmış bir versiyon değil ancak telefonun dil bölümünden telefonu Türkçe'ye çevirmek mümkün.


S8003JVIE3 kodlu firmwareı bulamadım.
S800MPOJB1, S8000XPJA1, S8003DDJB1, S8003JPIF4, S8003JVIF1, S800MCEJJ3 ve son olarak da S800MXEJA1 firmwarei attım telefona. Hiç biri gelen mesajlarda "ı, Ş ve Ğ" harflerini göstermiyor. Lanet olsun bu telefonu aldığım güne diyip admin menüsünden de, telefondan da tamamiyle vazgeçiyorum. Bu arada admin menülerini kullanmanız tamamen sizin elinizdedir ve tüm sorumluluk size aittir. Sonra telefonum cırtladı diye üşüşmeyin başıma. Hatta Samsung Jet'iniz varsa derhal tuvalete atıp üzerine sifonu çekin.