10 Mayıs 2010

Samsung Jet (S8000- S8003)


Nokia E51'im "sıvı" ile temas edince almak zorunda kaldığım cep telefonu.

"Hızlı ve Akıllı" sloganıyla raflarda yerini alan cihazın üzerinde 800MHZ bir işlemci bulunuyor. İşletim sistemi ise Samsung. En azından Symbian olsaydı daha iyi olabilirdi... Dış görüntüsü oldukça şık. Arka kapağındaki kırmızı efekt, göze çok hoş geliyor. Ağırlığı ise makul seviyede. (110 gram)


Cihazda 16 milyon renk destekleyen 480x800 çözünürlükteki bir AMOLED ekran bulunuyor. Telefonun en iyi özelliklerinden biri. Renkler çok canlı ve çok net.

Telefonun 5 megapiksellik kamerası oldukça başarılı. Çift LEDi sayesinde karanlık ortamlarda oldukçe net fotoğraf çekebiliyorsunuz. Fotoğrafları kaydetmesi biraz uzun sürüyor. Lakin oldukça kaliteli fotoğraflar çekebilmek mümkün. 6 farklı çekim modu bulunan cihaz, aynı zamanda 2 farklı panoromik çekim moduna da sahip. Ayrıca telefonun üzerinde bulunan kamera, ISO 50-800'e kadar destekliyor.

Video modunda ise 3 farklı seçenek bulunuyor. Bunlardan biri ağır çekim modu. Oldukça keyifli bir özellik. : ) Lakin Samsung'un bir diğer modeli olan Innov8'in kamerası JET'in kamerasından çok daha hızlı çekimler yapabiliyor.

Samsung JET Yavaş Çekim Video Modu:
 http://www.youtube.com/watch?v=C5D1EtURTHM

Dokunmatik ekran konusunda ise, Samsung'un daha çok yol katetmesi gerekiyor. Ekranın tepkileri zaman zaman yavaşlıyor ve beklediğiniz tepkileri net olarak alamıyorsunuz.
Telefonun masaüstünde bir kısayol çubuğu bulunuyor. Bu çubuğu düzenleyebiliyorsunuz. En azından bir kısmını. Ben henüz o çubuktaki Media Player'ı ve FM Radio'yu kaldırabilmiş değilim. Olmadık zamanda yanlışlıkla açılıyorlar ve baya gürültü çıkarıyorlar... Yeri gelmişken, Samsung JET'in de radyosu kulaklık takmadan çalışmıyor. Radyodan telefona kayıt etme özelliği mevcut.
Cihazda dahili bir GPS modülü bulunuyor. Uyduları kısa sürede buluyor. Zaman zaman bağlantı sorunu yaşansa da, yeni bağlantı için çok beklemiyorsunuz. Lakin Samsung'un kendi işletim sistemi için Route66 ile ortak geliştirdiği Samsung LBS GPS programı, tam bir baş belası... Veritabanındaki harita pek güncel değil. Şu an oturduğum sokak, henüz Samsung LBS'de dijitalleştirilmemiş. Daha ilk denememde beni öyle garip yerlere soktu ki, gideceğim yere ulaşacağım diye neler çektim... Telefon ile birlikte gelen program CD'lerinde bu yazılım da mevcut. Bilgisayarınıza kurup sık sık güncelleme yapmanız öneriliyor lakin henüz onu da başarabilmiş değilim...

Zaman zaman (oldukça sık) tuş kilidini açmaya çalışırken sık sık "e hadii" dediğimi farkettim. Tuş kilidini açmak için dokunmam gereken yere dokunuyorum, oradaki düğmenin rengi değişiyor lakin telefonda kilidin açılmasına yönelik hiç bir tepki yok... Elimi çekip tekrar basıyorum ve tuş kilidini açmayı başarıyorum. Telefon bu hatayı sık sık yapıyor. Ayrıca geçenlerde kameranın özelliklerini kurcalarken ISO ayarlarına geldiğimde telefon tamamiyle dondu. Pilini çıkarıp yeniden takmak zorunda kaldım.
Bahsedildiği kadar hızlı bir cihaz değil... Aksine oldukça yavaş bir telefon. Benim gibi aceleci biri iseniz, bu telefon canınızı sıkabilir. Lakin "aman efendim kımıl kımıl olsun, civcivli olsun" diyor iseniz, durmayın bu telefonu satın alın... Ancak satın aldıktan sonraki bir kaç gün içerisinde "şarjım neden bir gün bile gitmiyor" diyip google'a sarılmayın. Telefonunuzun Ayarlar menüsüne girin. Şebeke Ayarları'nı seçin, Şebeke Modu'nu GSM 900/1800'e alın. İşte şarj sorununuz halloldu...

 Telefonunuzu koruma amaçlı ZAGG marka "Invisible Shield" alabilirsiniz. Telefonun tamamı için süper bir koruma sağlıyor. Çok dayanıklı bir maddeden üretilmiş. Arka kapağı yapıştırmak baya uğraştırıyor. Acemiliğimi arka kapakta yaptım ve ön tarafa yapıştırdığım koruma, "cıncık" gibi oldu. Yalnız burada dikkat edilmesi gereken konu, mümkün olduğunca az hava kabarcığı bırakmak. Kabarcıkların bir çoğu 48 saat içinde kayboluyor.